Nový most srovnávají Staroměšťáci chtě nechtě s tím starým. A někdy se mýlí. Vybrali jsme tři nejčastější mýty o mostě postaveném v roce 1934:
1. Starý most byl až o jeden a půl metru více orientován do Cvokařské ulice a k nábřeží, než most nový. Srovnávací foto dokazuje, že nový je na stejném místě jako starý. Horní snímek z roku 2017 je z mapy.com, dolní pořídil minulou neděli dron Jiřího Gregora. A koho by ani toto srovnání nepřesvědčilo, přidáváme snímek Milana Poláka z loňského 21. listopadu, kdy se starý most začal bourat.
2. Starý most měl větší průtok vody. Ze snímků je na první pohled patrné, že nový most pojme mnohem více vodního živlu než starý.
3. Na starém mostě se mohla míjet auta. Možná ano, ale jedině když vjela na chodník. Na horním snímku z roku 2015 je tahač Scania R440, který má šířku 255 cm. Kolik vedle něj zbývalo prostoru?
Nový most má vozovku širokou tři metry, což odpovídá ČSN 73 6110 pro komunikace s jedním jízdním pruhem s obousměrným provozem, který nepřesahuje více než 500 vozidel za 24 hodin.
Přes den přejede po mostě ve Starém Rožmitále v průměru 40 - 50 aut za hodinu, pouze se začátkem a koncem směny ve firmě Kemmler Electronic, se provoz zvýší.
Podle územního plánu nebude Luh ani Rusland nikdy průjezdný. A kdyby se náhodou na jižním svahu podle studie z roku 2022 někdy stavělo, přibude k dosavadním osmdesáti stavením patnáct domků, z čehož vyplývá i nepatrný nárůst provozu na mostě.
Cvokařské muzeum
Alej Johanky z Rožmitálu 74Vytvořeno službou Webnode